Geautomatiseerde E-mailmarketing

Kennisbank

Wat is erger dan beseffen dat je zoveel kansen laat liggen? We kennen het gevoel. Je hebt hard gewerkt om mensen naar je website te krijgen, ze nieuwsgierig gemaakt, en misschien hebben ze zelfs al producten in hun winkelmandje gestopt. Maar dan… verdwijnen ze. Foetsie, verloren in de digitale afgrond, om nooit meer terug te komen… Het is ontzettend zonde, vooral als je je realiseert
 dat de groep geïnteresseerde bezoekers die wel op je website rondkijkt maar niets koopt, eigenlijk een groot deel van je funnel is waar je mogelijk op misloopt. 

Hier is waarom: Je website trekt nieuwe bezoekers aan via organisch verkeer en mogelijk ook betaalde advertenties. Dit betekent dat je al in de tweede fase van je marketingfunnel zit: deze mensen zijn al geïnteresseerd. Maar als ze op dat moment niet overgaan tot een aankoop en je geen gebruik maakt van geautomatiseerde emailmarketing, ben je ze kwijt. Dan blijft er maar één optie over om ze terug te halen: dure retargetingadvertenties op minder persoonlijke platforms zoals Meta of Google.. Je verliest hier al mensen! 

Awareness Consideration Decision In plaats van geïnteresseerde prospects uit je funnel te laten vallen, kun je ze een meer diepgaande uitleg over je product of dienst aanbieden via een persoonlijker medium (e-mail of sms) als de logische volgende stap in je funnel. Vooral omdat de meeste klanten meerdere ‘touching points’ (contactmomenten) met je bedrijf nodig hebben voordat ze daadwerkelijk klant worden. 
 Als je nog twijfelt of dit medium wel de moeite waard is, bedenk dan dat e-mailmarketing gemiddeld een ROI oplevert van €40 voor elke €1 die je investeert. Het is daarmee een van de meest kosteneffectieve marketingkanalen die er zijn! 

We begrijpen dat deze informatie interessant kan zijn, maar tegelijkertijd ook best overweldigend om echt in de praktijk te brengen. Gelukkig staan wij bij Pagez voor je klaar. Van het bedenken van ideeën tot e-mails op basis van funnel-locatie en geautomatiseerde systemen; wij bieden een volledig op maat gemaakte e-mailautomatiseringsservice voor jouw bedrijf.

Hi, ik ben Conrad, Bekijk ook deze andere handige tips en tricks.

Recente posts

Verander zoekers in bezoekers en bezoekers in klanten

Het opbouwen van een succesvolle online aanwezigheid vereist een strategische aanpak om van potentiële klanten loyale voorstanders van uw merk te maken.